Вежбе за лакши и бржи порођај

Програм психофизичке припреме има за циљ да упозна жену са током порођаја, да је научи како да прати рађање детета и сарађује са акушерским тимом.
Жена се психички и физички припрема да активно учествује у овом природном догађају, да правилно користи технике дисања и тиме умањи пратеће болове. Породиљи се даје могућност да овај узвишени чин, следећи дата упутства, осети и запамти као најлепши догађај.
То што сте остали у другом стању не значи да треба да се потпуно улењите. Ако сте били веома активни пре трудноће, наставите да вежбате, само мало споријим темпом. Уколико уопште нисте били физички активни, онда је време да то промените за своју добробит будућег детета.
Препоручљиво је шест пута недељно пливати по двадесетак минута. Тако се ослобађа притисак са зглобова. Током свих девет месеци можете свакодневно по пола сата да шетате, само поведите рачуна да вам леђа увек буду права. Ако сте пре трудноће редовно трчали, то можете да трчите и са стомачићем, али опрезно и умеренијим темпом, уз обавезну консултацију са гинекологом.
Дозвољене су и лакше аеробик вежбе(избегавајте скакање и нагле покрете ногама), док пилатес можете да радите током свих девет месеци – ојачаће трбушне мишиће, карлицу и леђа и припремити вас за што лакши порођај.
Наравно, пре свега требало би да се консултујете са лекаром, а најбоље би било да вежбе радите у групи и обавезно под надзором стручног лица, јер је неопходно да неко контролише да ли исправно вежбате да не бисте наудили беби. Не радите вежбе које притискају материцу и захтевају превелико напрезање стомачних мишића (стомак све време мора да буде опуштен), затим увртања и савијања уназад. Није, такође, препоручљиво ни лежање на стомаку, нарочито после трећег месеца, али ни лежање на леђима.
Ако током вежбања осетите мучнину или било какав бол, одмах прекините вежбање и консултујте се са лекаром.

 

Школа за врат и леђа у трудноћи

 У нашем језику синоним за трудноћу је друго стање. С правом, јер се заиста током трудноће жена мења и психички и физички. Хормони раде у измењеном режиму, тело се преобликује и добија на тежини. Повећање телесне масе доводи до повећања оптерећења не само у доњем делу леђа, већ и у вратно-раменом појасу. Пре него што се јави бол треба размишљати о превенцији - упозорава докторка Весна Стефановић, специјалиста за физикалну медицину и рехабилитацију. 

Правилан став врата и леђа се учи, а обезбеђују га јаки мишићи који су жени једнако потребни током трудноће, приликом порођаја и посебно након порођаја када почињу бројне активности са бебом. Вежбе за труднице се организују у Домовима здравља у оквиру Психофизичке припреме за порођај и почињу од 27. недеље трудноће. Оне су изузетно важне и корисне за порођај, али нису довољне за одржавање здравља врата и леђа.

"Због увећања стомака у трудноћи долази до позиције карлице која одступа од неутралне позиције карлице, заправо карлица улази у предњу инклинацију. Карактеристична је слабост трбушног зида, тј. слабост свих група мускулатуре трбушног зида. Важно је и померање центра за гравитацију, а испитивања су показала где постоје слабости мишићних група". - каже др Стефановић
ПОГЛЕДАЈТЕ ОБЈАШЊЕЊА И УПУТСТВА У ТВ ПРИЛОГУ.

"Најбоље је да ваше вежбање у трудноћи буде наставак вежбања од пре трудноће".
ПОГЛЕДАЈТЕ ПОКАЗНУ ВЕЖБУ У ТВ ПРИЛОГУ
 

Као што видите, ово су савети који вам могу користити како у трудноћи тако и у периоду након порођаја када дојење, узимање, ношење и преповијање бебе представља прави изазов за ваш кичмени стуб. Правилна и дозирана физичка активност је благотоворна током трудноће. То ће вам потврдити и ваш гинеколог кога  треба консултовати пре почетка вежбање. А више о програму за труднице можете сазнати на сајту www.ledjaivrat.com

Програм за труднице у Школи за леђа и врат конципиран је према најновијим сазнањима у погледу интензитета и начина вежбања. Суштина нових трендова кинезитерaпије је обезбеђивање подршке и заштите кичме у току и након трудноће јачањем такозваног језгра тела.

ПОГЛЕДАЈТЕ ПОКАЗНУ ВЕЖБУ У ТВ ПРИЛОГУ

Наравно, овај као и било који други програм вежбања могућ је једино уз предходну дозволу гинеколога који редовно прати трудноћу.
У трудноћи нема превише напрезања нити форсирања било ког положаја. Вежбе су дозиране, сведене и раде се само онолико колико то трудници прија. Зато су једнако важне и вежбе релаксације.
Такозвани центар тела у трудноћи се може јачати посебним вежбама на боку које изгледају једноставно, али их је неопходно правилно изводити. То могу труднице које уласком у друго стање, иако уз одређена ограничења, практично само настављају своје редовно вежбање.
Усклађивање покрета и дисања, концентрација, позиционирање тела, као и правилно извођење вежби се постепено уче у Школи за леђа и врат, која је посебно занимљива женама које у трудноћу улазе са већ дефинисаним проблемима кичме, са тегобама које се током и непосредно након трудноће могу интензивирати. Уколико из било ког разлога гинеколог забрањује физичке активности током трудноће, са вежбањем које благотворно утиче на леђа и врат може се почети након порођаја. На који начин? - одговарамо у следећој емисији.
 

Пратите нас на нашем Јутуб каналу