Психофизичка припрема за порођај

Програм психофизичке припреме за порођај има за циљ да упозна жену са током порођаја, да је научи како да прати рађање детета и сарађује са акушерским тимом.
Жена се физички и психички припрема да активно учествује у овом природном догађају, да правилно користи технике дисања и тиме умањи пратеће болове. Породиљи се даје могућност да овај узвишени учин, следећи дата упутства, осети и запамти као најлепши догађај. Основни циљ психофизичке припреме је да породиља рационално користи снагу и сарађује са лекаром и бабицом који воде порођај. Припрема се одвија кроз физичке вежбе и часове о трудноћи и порођају.
Уз сагласност гинеколога трудница вежбе започиње од двадесет седме недеље трудноће.
Припрема се може похађати до 34. недеље вежба се и два пута недељно, а потом до порођаја три пута недељно. Када се наврши тридесет шеста недеља трудноће, почиње се са вежбама напињања. Труднице које су под терапијом такође могу похађати психофизичку припрему, али се у том случају не раде физичке вежбе, већ само вежбе дисања и вежбе мишићне релаксације.
Труднице кроз припрему науче да препознају знаке када треба да пођу у породилиште, шта су контракције и како да их савладају, упознају се са механизмом порођаја.
Психофизичком припремом труднице не стичу само теоријско већ и практично знање о мерама које имају за циљ да порођај учине што мање болним како за мајку тако и за дете.
Правилном дисању се посебно посвећује пажњае је Током програма припреме посебно се уче три типа дисања која се примењују зависно од фазе порођаја. Адекватним дисањем прати се почетак контракције, њен даљи ток и раст.
Трудница треба да одржи физичку кондицију коју је имала и пре трудноће, а ако није имала требало би да је стекне. Вежбе су нарочито усмерене на трбушне, међуребарне и мишиће карличног дна, као и на већу покретљивост зглобова карлице. Одређеним вежбама поспешује се венска циркулација у доњим удовима. Кондиционе вежбе се усклађују са вежбама дисања које истовремено опуштају, побољшавају плућни капацитет и омогућују добар доток кисеоника плоду. Посебан акценат се ставља на вежбе напињања, које су круна успешности припремљене труднице. Правилним напињањем скраћује се период истискивања, што је велика помоћ и беби и породиљи.
Вежбама релаксације постиже се максимална искоришћеност кисеоника који је током порођаја неопходан трудници, материци и беби.
Трудница припремљена на овај начин на порођај долази без страха и у њему активно учествује не само као пацијент већ и као сарадник акушеру и бабици, чиме доприноси бржем и лакшем порођају и рађању здравог новорођенчета.

На следећој страници сајта погледајте видео о овој теми и упутства и белешке труднице са вежби, као и додатна објашњења у коментарима.

http://www.vodiczaroditelje.rs/clanak/psihofizicka-priprema-trudnice-za-porodjaj

Пратите нас на нашем Јутуб каналу