Игре и играчке 3

Могућност кретања и стабилан седећи положај омогућавају детету и потпуно други угао посматрања околине. Сада самостално долази до играчке коју жели, узима је и испитује: окреће, лупка, притиска. Неки науче игру таши-таши. Вади играчке из кофице, воли да отвара поклопце од кутија за марамице и вади једну по једну.
Може да држи по једну играчку у свакој руци, лупка једну о другу. Скида играчку са главе и руке. Радо баца играчке на под и тражи их. Ужива у играма сакривања. Ово је период када дете, иако не види особу или играчку зна да оне постоје (перманентност објекта).
Воли да се посматра у огледалу, смеје се, лиже огледало, али још увек не препознаје свој лик у огледалу. Коцкице, карике, кругови различитих величина и боја, од различитих материјала. Кофице, кутије из којих дете вади играчке, лопте разних величина и боја, музичке играчке.
У овом периоду дете ужива у кретању и освајању простора јер на тај начин стиче сазнање о сопственим могућностима и упознаје околину у којој живи. Зато је савет да највећи део времена дете проводи на поду.
Још једна важна чињеница: дете учи тако што опонаша особе из своје околине.
Заинтересујте дете за игру. Седите са дететом на под. Откривајте заједно могућности за игру са сваком играчком појединачно.


 

Пратите нас на нашем Јутуб каналу